Backward
  • Main
  • Talks: Beginner-Friendly

Beginner-Friendly

  • New Post

Pls rate my pen mod

№293
User avatar

MOOSE_

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 499
The Brainy Arkies bulbs are 6.82g each, the barrel(unsharpened pencil) is 4.95g and all together it is 18.41. Length is 21.06cm. The Arkie bulbs are 4.00cm each and the barrel is 17.05cm. (BTW the barrel is kinda going into the arkies)

Does anyone have any tips 4 sonic?

№292
User avatar

MOOSE_

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 499
I learnt charge! 🥳🥳🥳But now my next challenge is sonic. I can’t seem to shift it I watched Alex’s vid but I still couldn’t any tips? Thx!

User avatar

MOOSE_

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 499
#1
Very good vid Moose! Sry I’m still learning charge.

How do u do twisted sonic bust?

№289
User avatar

Echo

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
Do I have to know bust to do it? I only know twisted sonic tho.

User avatar

Anonymous

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
#1
yes i think you should

Help with twisted sonic

№269
User avatar

JohnUwU

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
My twisted sonic doesnt look round at the second phase. The first one (34) looks like a charge while the 34-12 looks just like a pass. So the trick looks like a charge to pass while everyone seems to be doing the second part round as well making it sort of charge charge, please tell me what im doing wrong

User avatar

aidan nguyen

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
#1
try facing your palm down more
User avatar

Anonymous

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
#2
Twisted sonic is a combination of charge 2-3 and pass 12
All you need to do is just do this combination little bit faster

Beginner

№291
User avatar

Anonymous

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
Hey!
Spinners.
I am new in this pen spinning field.
Do anybody have any suggestions for me.
Because I wanna get started.

User avatar

Jonny

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
#1
I am also new to penspinning, and what I am doing is to watch tutorials on YouTube and focusing on the fundamentals.
I really like the videos from Pen Stock and from KTrinh93.
Just search 'Penspinning tutorials'

Focus on fundamentals is what I can tell from all those videos: (even if I personally is cheating with looking at some more complex tricks and beginner combos)

Thumbaround
Thumbaround reverse
Fingerpass
Sonic
Charge

these are the tricks I am focusing on for now.

Best of luck and greetings from Sweden
User avatar

Anonymous

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
#2
Thanks for the greetings first.
I have learnt some tricks though.
TA
Sonic
Charge
Fingerpass
Twisted Sonic
Infinity
Figure 8
I have learnt these tricks from Penstock.

I’m *slightly* (very) noob

№286
User avatar

MOOSE_

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 499
Any tips for charge 1-2 and thumb around 1-2?

User avatar

Soviet Street

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 501
#1
You should start your charge with the majority part of the pen away from you.

Sonic??

№287
User avatar

Soviet Street

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 501
Have I learnt to do it the wrong way? On Penstock YT it shows that the pen has to go behind your middle finger, where as mine goes in front.

User avatar

Soviet Street

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 501
#1
Nevermind, I have just found out I accidentally learnt twisted sonic.

AN EPIC FINGER PASS 1-2 2-3 3-4 MONTAGE

№285
User avatar

MOOSE_

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 499
YOU READ THE TITLE

Trying to learn bak fall Pls help

№271
User avatar

Praveen ( IPS )

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 501
Struggling to to do bak fall for weeks
If you have any tips Pls share
Thank you for your time

I'm noob ;-;

№265
User avatar

PeNeDa

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 500
Sonic Rev 1-2 2-3

User avatar

Павел Глущенко

Year: 0
Tak-on win: 0
Points: 505
#1
Sonic rev 12-23, sonic rev 23-34
  • New Post